Posture man says: Cardio vs weights

  • twitter2
  • facebook2

cardioweights

 

Çok düşük kalori diyetlerinin (1000 kalori/gün ve daha az) iskelet kası kaybına neden olduğu ve dinlenme hali metabolizma hızını azalttığı biliniyor. Ancak aşağıdaki araştırma, eğer bir yandan ağırlık çalışıyor iseniz bu negatif etkilerin çok daha az olduğunu gösterir yönde.

20 kişilik bir gurup rastgele diyet ve kardiyo çalışması (D+C) ve diyet ve ağırlık çalışması (D+A) guruplarına ayrıldı. Her iki gurup da günlük 800 kalori verecek bir likit formula diyeti uyguladı. D+C gurubu haftada 4 gün 1‘er saat yürüyüş, bisiklet veya merdiven tırmanma egzersizlerini uyguladı. D+A gurubu ise haftada üç gün (kardiyo gurubuna göre 1 gün daha az antrenman) 10 istasyondan oluşan, 2 set 8-15 tekrar ile başlayıp zamanla 4 set 8-15 tekrara çıkan bir ağırlık çalışması uyguladı. Araştırma 12 hafta sonra tamamlandı.

Sonuçlar:

Her iki gurubun da max VO2 kapasitesi eşit olarak yükseldi!

 D+C gurubu daha fazla kilo kaybetti!

 Ancak D+C gurubu ortalama 4 kg LBM (yağsız kas kitlesi) kaybetti!

 D+A gurubunda LBM kaybı sıfırdı!

 D+C gurubunda RMR düştü!

 D+A gurubunda RMR (dinlenme hali metabolizma hızı) yaklaşık 0,5 ml/kg/dk arttı!

Bu araştırmadan çıkarılacak genel sonuç:

Çok düşük kalori diyetlerinde kuvvet ve ağırlık çalışmaları yağsız kas kitlesini ve dinlenme hali metabolizma hızını korumaktadır.
Oruç ya da öğün azaltma pratiklerinde de benzer etki görülebilir.

 

Referanslar:
1. Effects of resistance…
 
 
author

Serkan Yimsel

İstanbul Teknik Üniversitesi Maden Mühendisliği Programı ve University of California Los Angeles Fitness Instruction Program mezunu olan Serkan Yimsel; American Council on Exercise Personal Trainer, Circular Strength Training USA, C.H.E.K. Institute Exercise Coach USA, NCEP Exercise Therapist Program USA, NSCA Personal Trainer USA, NASM Personal Trainer USA belgeleri sahibidir. Yinsel halen İstanbul Murat Maosai ve Sistem 11’de eğitim direktörü olarak görev yapmaktadır.